Kaapstad, dag 1 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jos Goor - WaarBenJij.nu Kaapstad, dag 1 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jos Goor - WaarBenJij.nu

Kaapstad, dag 1

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

01 September 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na een reis van bijna 20 uur (inclusief wachten, autorijden) begon onze geweldige reis in Afrika, Kaapstad. Backpack op de rug, auto gehuurd en gaan rijden. LINKS rijden!! Met het stuur aan de "verkeerde" kant! Dat dit nog vrij lasig is in een drukke stad heb ik me wel in vergist. Daarbij was ons appartement niet makkelijk te vinden maar uiteindelijk hebben we het gevonden. En wat een mooi appartement! Upperbloom heet het. Fantastisch uitzicht op kaapstad en de tafelberg. Daarnaast is het appartement ook best groot. De eigenares was ook erg aardig en trakteerde ons meteen op een biertje en een cola. Na een klein rust momentje zijn we weer de auto ingestapt, op naar Boulders beach om de Afrikaans Pinguin een bezoekje te brengen. Erg apart hoe deze pinguins leven in de hete Afrikaanse zon. Omdat het in Zuid Afrika nu lente is, zie je de pinguins al broeden. Ik kreeg als steeds meer vertrouwen met het stuur aan de verkeerde kant en links rijden dus gingen wij verder naar het zuiden naar Kaap de Goede Hoop, het zuidelijkste punt van Afrika. Mooie rotsformaties en prachtig uitzicht. Het water beukt tegen de rotsen Bij Cape Point heb je mooi uitzicht over het landschap en Kaap de Goede Hoop maar wordt ook bewoond door bavianen. Ze kunnen best gevaarlijk zijn dus we moesten ze niet proberen te aaien of eten te geven want dan kon het verkeerd met je aflopen. We hebben een paar bavianen gezien maar de waren gelukkig vrij rustig. Ook kwamen we onderweg twee wilde struisvogels tegen, dat zijn pas echt grote vogels!

's avonds nog lekker gegeten bij een heerlijk aziatisch restaurant en lekker vroeg naar bed want morgen moeten we er weer vroeg uit