Dag 4, Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jos Goor - WaarBenJij.nu Dag 4, Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jos Goor - WaarBenJij.nu

Dag 4, Kaapstad

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Jos

04 September 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

's Morgens met een kopje thee en de eerste zonnestralen in mijn gezicht wakker worden. Echt genieten hier in Kaapstad. Wat hebben we hier al veel gezien en gedaan. Vandaag zijn we naar de District Six Museum geweest. Nu ben ik zelf niet echt iemand die naar een museum gaat, maar ik ben blij dat Jos mij heeft meegenomen. Niet dat je blij wordt van het museum trouwens. Wat een geschiedenis hebben deze mensen meegemaakt. Dat je zo'n haat kan hebben omdat mensen een andere huidskleur hebben blijft mij verbazen. Hun huizen verwoesten en ze in krottenwijken plaatsen omdat blanken een plek nodig hebben . Speciale scholen,wijken, uitgaansgelegenheden en zelfs kappers voor blank en zwart. Echt te gek voor woorden.
Daar vandaan zijn we heel sportief gaan lopen naar de Waterfront. Dit is een wijk met een haven met de meest luxe winkels, terrassen en bijna alleen maar blanke mensen. Nadat we heerlijk hadden geluncht en een zeer vriendelijke jongen uit Zimbabwe ons geholpen had, zijn we er gaan rond kijken. Wij vonden dat er weinig verschil was met de winkels in Nederland en omdat we niet helemaal naar Zuid- Afrika zijn afgereist om hetzelfde te kopen wat je huis ook kan vinden zijn we terug gelopen naar Bo Kaap.
Hier vind je meer lokale kleine winkeltjes en er was een markt waar je souvenirs kon kopen. Echt rustig laten ze je er niet kijken, ze willen net iets te graag verkopen. Wat mij opvalt is wat er hier bijna geen blanke mensen lopen. Langs de winkels liggen hier een aantal zwerfers en je wordt aangesproken of je geld wilt geven. We zijn in ons appartement gaan douchen en hebben de avond doorgebracht in Sea Point. Een plek langs de zee waar je veel rijke mensen vind. In La Vie kan je gezellig borrelen en een hapje eten. Wij hebben daar iets gedronken en zijn gaan eten bij Harvey's. Waar er een ober op ons afkwam "hallo ik ben julie gastheer van deze avond" en nog een heel verhaal wat ik allemaal niet meer hoorde. Ik zat alleen maar om mij heen te kijken en dacht hoe kan ik hier ongemerkt naar de wc langs al die deftige mensen in gala. Ik met mijn addidas schoenen, vale broek en net iets te blij t-shirt. Totaal under-dressed zatten we in een super chique restaurant. We hebben er heerlijk gegeten en gelachen. Het geluid van de hak klikken op weg naar de wc heb ik er zelf maar bij bedacht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 18417

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 07 April 2015

Onze droomreis (4 mnd)

31 Augustus 2014 - 19 September 2014

Zuid Afrika & Namibië

Landen bezocht: