Luderitz - Reisverslag uit Lüderitz, Namibië van Jos Goor - WaarBenJij.nu Luderitz - Reisverslag uit Lüderitz, Namibië van Jos Goor - WaarBenJij.nu

Luderitz

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Jos

06 September 2014 | Namibië, Lüderitz

Al vroeg in de nog donkere ochtend zijn we vertrokken naar Luderitz. We hadden een eind te rijden en wilde 's middags nog gaan kijken in Kolmanskop. Dat is een verlaten stadje waar niemand meer woont. Na een uur rijden kwamen we aan bij de eerste douane post van Namibie. Er volgde nog een paar posten en bij de laatste post moesten we betalen om het land in te mogen. Nu was dat geen probleem want we wisten dat we moesten betalen. Met 2 creditkaarten en pinpassen keken we de mevrouw achter de post vol verbazing aan toen ze vertelde dat je hier alleen CONTANT kunt betalen. Uhh.... dat hadden we natuurlijk niet. Iets verderop konden we gaan pinnen wel moesten we het paspoort achter laten. Vol goede moed reden we naar de plek die ons was uitgelegd om te gaan pinnen. Ja natuurlijk doen dan 3 pinautomaten het niet, zodat we 3 kwartier met stress hebben rond gereden om ergens te kunnen pinnen. Uiteindelijk is het geluk. We konden betalen en kregen ons paspoort weer terug. Om 13.00 waren we al bij ons appartement. Maar dat zal je net zien om 13.00 is de ghost town gesloten dus dan vandaag dan maar het stadje Luderitz in. Lekker even lopen na zo lang in de auto gezeten te hebben. Onderweg kwamen we er achter het hier ook wel een spookstadje lijkt, zo rustig! Gelukkig was er 1 terras waar vreemd genoeg meer Nederlanders zaten. Waar die vandaan kwamen? Geen idee... De hele weg kom je echt bijna geen mensen en auto's tegen. 's Avonds zijn we daar ook iets gaan eten want voor de rest was alles gesloten.