Etosha National Park, dag 2 - Reisverslag uit Okaukuejo, Namibië van Jos Goor - WaarBenJij.nu Etosha National Park, dag 2 - Reisverslag uit Okaukuejo, Namibië van Jos Goor - WaarBenJij.nu

Etosha National Park, dag 2

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Jos

13 September 2014 | Namibië, Okaukuejo

Voor deze ochtend hadden we een game drive geboekt. Om 6 uur, nog voor zonsopgang (zelf mag je pas na zonsopgang het park in rijden) werden we 3 uur rond gereden door het park. Een lekker deken kregen we om, wat was wel nodig want 's morgensvroeg is het hier maar 12 graden. Met een zaklamp speurde onze gids het park af en al snel vonden we een groep leeuwen. We hebben ze met zonsopgang zien wakker worden wat een prachtig gezicht was. Zo hebben we nog vele dieren gezien en ook later op die morgen toen we zelf nog 4 uur zijn wezen rond rijden. Olifanten, giraffen,zebra's, wildebeesten, wildzwijn, gemsbokken en springbokken. 's Middags zijn we bij het zwembad gaan liggen om weer wat af te koelen, ondertussen was het 36 graden geworden. Om je heen hoor je hier de mensen praten over welke dieren ze hebben gezien. Als er aan je gevraagd word wat jij onderweg bent tegen gekomen, willen ze het liefst vertellen wat zij hebben gezien. Heel grappig vertel je: "Ik zag vandaag 5 olifanten" dan krijg je vaak zo iets te horen als, "wij wel 20 olifanten" haha. Tja je bent al snel helemaal vol van wat jezelf hebt gezien maar iedereen rijdt daar natuurlijk. Alleen wij hebben de leeuwen en kleintjes al 3x gezien en daar zijn de meeste mensen hier nog hard naar opzoek. Haha lekker dan.