Swakopmund, dag 2 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Jos Goor - WaarBenJij.nu Swakopmund, dag 2 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Jos Goor - WaarBenJij.nu

Swakopmund, dag 2

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

10 September 2014 | Namibië, Swakopmund

Vanochtend lekker rustig wakker worden en klaarmaken om te gaan sandboarden in de zand duinen. Aangekomen bij de duinen moesten we eerst helemaal omhoog lopen want zoiets als skiliften mogen/kunnen ze niet neerzetten. Het sandboarden was super leuk en mooie ervaring! Ik vond het wel lastiger als snowboarden omdat je sneller in het zand "hapt" met je board. En elke keer omhoog lopen is best zwaar (vooral met opkomende voedselvergiftiging). Wat ook erg gaaf was, is sandboarden "namibie style". Dat is met een soort stuk triplex plank naar beneden jagen van een hoge zand duin! Ik ging om precies te zijn 69 km per uur. De pro's komen rond de 80 km per uur. Lisette is niet gaan sandboarden maar was toeschouwer waardoor ze mooie foto's van mij kon maken. Na het sandboarden zijn we terug naar ons huisje gegaan. Ik was helemaal kapot maar ik dacht dat dit kwam door het sandboarden maar Lisette voelde zich ook niet helemaal in orde. We wilde toch maar even naar het stadje gaan maar daar aangekomen en een paar honderd meter gelopen zijn we weer naar huis gegaan. We waren allebei zo misselijk en hadden erge buikpijn! In ons huisje aangekomen reageerde ons lichaam meteen met een "ontgiftingskuurtje". We waren de rest van de dag en deels nacht nog goed ziek.