Etosha National Park, dag 3 - Reisverslag uit Namutoni, Namibië van Jos Goor - WaarBenJij.nu Etosha National Park, dag 3 - Reisverslag uit Namutoni, Namibië van Jos Goor - WaarBenJij.nu

Etosha National Park, dag 3

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

14 September 2014 | Namibië, Namutoni

Vanochtend zijn we vertrokken richting het kamp Namutoni, zo'n 125 km verder in het oosten. We hebben een toeristische route genomen zodat we hopelijk nog wat wild zouden spotten. Onze hoofdprijs: een (jacht)luipaard. We kwamen wederom leeuwen, gemsbokken, wildebeesten, zebra's en andere antelope tegen. We kwamen ook 1 "nieuw" soort hert tegen, een Damara dik-dik. Dit hele kleine hertje lag echter bijna op onze motorkap! Dat was schrikken! Later kwamen we een mooie kudde olifanten tegen, een stuk of 15 met ook kleine olifantjes. Na een rit van zo'n vijf uur hebben we een lekker flesje wijn opgedronken die wij in Zuid Afrika hadden gekocht. 's Avonds laat begon onze nightdrive. Niet echt een goed moment om foto's te maken maar het was een hele mooie ervaring die ik iedereen kan aanraden. Er waren echter niet zoveel mensen die er ook zo over dachten want wij waren met z'n tweeen. Als enige in het donker rijden maakt het zo spannend. Met behulp van infrarood licht kun je de beesten zien. We kwamen meteen al 3 zwarte neushoorns, een olifant en vele Hyena's tegen. Die Hyena's zijn enge beesten! Die kromme rug, een freaky kop en de glinstering van hun ogen wanneer je licht op ze schijnt. Later kwamen we ook nog twee leeuwenwelpen, zwartneus impala's, jakhalzen, gestipte genetkat, een haas en een stekelvarken. Die laatste drie zie je alleen 's nachts. Een rennende neushoorn op de weg was trouwens ook super mooi! Kortom een fantastische rit!