Cambodjaaaaaaa! Valse start - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jos Goor - WaarBenJij.nu Cambodjaaaaaaa! Valse start - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jos Goor - WaarBenJij.nu

Cambodjaaaaaaa! Valse start

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

19 December 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Vanochtend weer vroeg vertrokken waar we eerst in Bangkok werden afgezet. Daar wachtte een vrolijke Thai ons op en regelde alvast wat zaken voor ons visum voor Cambodja. We moesten hem ook alvast betalen voor dit visum (later blijkt dat we teveel hebben betaald). Maar ach, de rest van de bus heeft hetzelfde bedrag betaald. Daarna gingen we weer de bus in en na een rit van 5 uur stopte we weer net voor de grens van Cambodja. Daar stond een ene meneer "Hour" van een travelagent ons op te wachten. Na wat papieren te hebben ingevuld zijn we naar de grens gegaan. Van te voren gaf Hour ons nog wat tips... Zo was het goedkoper om zoveel mogelijk Thaise Bath te pinnen en net over de grens het in te wisselen voor Cambodjaanse Reel. Dit bleek echter bullshit en ik voelde al nattigheid toen ik de zeer lage koers zag. Ik heb dus (gelukkig) maar relatief weinig Bath omgewisseld. In tegenstelling tot de andere reizigers die, zonder het te weten, voor meer dan 50 USD het schip zijn ingegaan. Daarnaast voelde ik ook nog dat iemand bij mij wilde zakkenrollen. Gelukkig had ik de handen in mijn zakken waardoor het niet mogelijk was. Daarnaast had onze vriendelijke Hour nog een trucje door te zeggen dat het MINIMAAL een uur zou duren voordat we de grens door kwamen maar dat we voor 3 euro pp binnen 5 min. er doorheen kwamen. Er stond inderdaad een lange rij dus besloot de groep om dat maar te betalen. Later blijkt dat het verschil maar 20min. was. De laatste scam was dat wij via Hour een hotel hadden geboekt omdat we na een lange reis vrij laat op onze eindbestemming kwamen. We hadden Hour ook al betaald. Eindelijk aangekomen in Siem Reap bij ons hotel, bleek dat het is volgeboekt! We kregen wel een gratis alternatief maar was wel minder dan wat ons beloofd was. Boos worden hielp niet, Hour heeft ons en de andere reizigers dubbel en dwars genaaid. Onze eerste uren in Cambodja waren dus niet echt relaxt. Ik heb meteen een Lonely Planet van Cambodja gekocht, waar zulke en andere zaken perfect staat beschreven.