Ankor Wat Mooi - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jos Goor - WaarBenJij.nu Ankor Wat Mooi - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jos Goor - WaarBenJij.nu

Ankor Wat Mooi

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

21 December 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Vanochtend weer fietsen gehuurd en een nieuwe poging gedaan om Ankor Wat (beter) te zien. Dat is gelukt! Wat een prachtige eeuwenoude tempel/ruine. Ankor Wat is meer dan duizend jaar oud en echt prachtig om te zien. Ik snap nu wel waarom Cambodja hier zo trots op is. Ankor Wat is echter alleen een klein stukje van de eeuwenoude stad "Ankor". Duizend jaar geleden was Ankor de rijkste stad van heel zuidoost Azie. Ankor was de hoofdstad van het Khymer rijk. Ze heerste eeuwen lang over Zuidoost Azie maar daar kwam ook een eind aan. Er zijn echter nog heel veel gebouwen, tempels, muren ed. die herinnert aan deze tijd. Het is werkelijk prachtig en indrukwekkend. We hebben de mooiste en belangrijkste gebouwen/tempels gezien maar je kunt hier nog dagen rondfietsen. Fantastisch mooi en zeker een aanrader!