De eerste dagen in Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Jos Goor - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Jos Goor - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Vietnam

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Jos

29 December 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Het was een goede zet van ons om naar Ho Chi Minh door te reizen. Vanaf deze plek wordt er van alles aangeboden om te gaan doen in Vietnam. Ook is het een erg leuke plek met veel restaurants, bars, winkels en gezellige mensen. Ik voel me hier welkom bij de mensen, ze zijn erg hartelijk. We hebben hier voor 2 nachten geboekt en zijn de volgende dag naar de tunnels van Cu Chi geweest. We hebben verschillende boobytraps gezien, waar de Amerikanen vaak het loodje legte tijdens de Vietnamoorlog. We zijn door hele smalle tunnels gekropen waar de Vietamesen mensen zichzelf verstopte, interessant om eens te ervaren. Het verkeer is hier een grote gekte, van de 9 miljoen mensen die hier wonen hebben 8 miljoen mensen een scooter waar ze dan ook echt alles op vervoeren. Je blijft je ogen uitkijken. Wil je hier oversteken dan moet je heel rustig blijven lopen en niet stoppen, de scooters rijden dan aan alle kanten om je heen, bizar!