Mekong Delta - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Jos Goor - WaarBenJij.nu Mekong Delta - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Jos Goor - WaarBenJij.nu

Mekong Delta

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

31 December 2014 | Vietnam, Can Tho

We hebben voor twee dagen een tripje geboekt. We zijn van Ho Chi Minh naar de Mekong Delta gereden. De Mekong rivier is in totaal 4500 km lang en loopt van Zuid Vietnam tot China. We zijn met een bootje over de Mekong gevaren en zagen we mooie natuur en hoe de bevolking daar leeft. Daarbij maakte we nog enkele stops bij lokale "fabriekjes". Dit was niet echt bijzonder... 's avonds zouden we bij een lokaal gezin logeren maar uiteindelijk was dit meer een gemiddeld guesthouse (jammer genoeg). We hebben 's avonds nog wel veel gepraat, gelachen en gedronken met twee meiden uit Nederland. Erg gezellig.

De volgende dag weer vroeg uit de veren. Wij hadden niet de wekker gezet dus stond de vrouw des huizes een paar keer op onze deur te bonken voordat we wakker werden. Daarna zijn we naar de Floating Market geweest. Dit is een (B2B) markt op het water waarbij verschillende grote boten (de groothandel) stukken fruit verkoopt aan kleinere boten (detailhandel). Daarna zijn we naar een plek gegaan waar ze rijstpapier/rijstnoedels maken en zijn we bij een fruitplantage geweest. Uiteindelijk kwamen we om 5 uur weer aan in ons hotel in Ho Chi Minh. Al met al waren de twee dagen opzich wel leuk maar ook niet bijzonder. Over een paar uurtjes gaan we het nieuwe jaar in :)!