Terug in tijd - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Jos Goor - WaarBenJij.nu Terug in tijd - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Jos Goor - WaarBenJij.nu

Terug in tijd

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Jos

06 Januari 2015 | Vietnam, Hoi An

Het is zeker de moeite waard om naar Hoi An af te reizen. Het is alsof je naar een andere wereld ben afgereisd. Dan bedoel ik vooral de oude stad. Het lijkt wel een beetje of je terug in de tijd bent gestapt, een soort country gevoel met heel veel lampionnetjes. Je kunt in deze stad verschillende dingen gaan bekijken, je koopt een soort strippenkaart en dan mag je 5 dingen uitkiezen die je kunt gaan bezoeken. Wij zijn naar 3 tempels geweest, een oud huis en hebben een Japanse brug bezocht. Het is allemaal op loopafstand dus konden we lekker rustig alles bekeken.'s Avonds worden er lichtjes in het water gelegd en daardoor is de rivier verlicht met allemaal kleine kaarsjes, een prachtig uitzicht. Als je naar Vietnam reist mag je deze stad niet overslaan. De volgende dag zijn we met een taxibusje naar de Marble Mountains gegaan. Ik verwachtte er weinig van maar het is echt weer een aanrader. Je klimt een berg op en in de berg zijn grotten waar tempels zijn gebouwd voor boeddha. Het was net het computerspelletje Tombraider met al die verschillende zijgangetjes.