Sneeuw!??!?!?! - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Jos Goor - WaarBenJij.nu Sneeuw!??!?!?! - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Jos Goor - WaarBenJij.nu

Sneeuw!??!?!?!

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Jos

12 Januari 2015 | Vietnam, Sa Pá

Elke local die we vertelde dat we naar Sapa gaan, keek ons bijna geschrokken aan. Ze vertelde ons allemaal hetzelfde. 'Het is daar koud en er ligt sneeuw'. Dat laatste hadden nog maar weinig Vietnamese in hun leven te zien gekregen. Sneeuw komt alleen voor in het Noorden van Vietnam. Dat het koud is was helemaal waar en omdat we geen dikke kleren bij ons hadden, hebben we bijna al onze kleren over elkaar heen moeten trekken. Sneeuw komt er alleen voor hoog in de bergen maar dat was alweer weg toen wij er waren. De eerste dag zijn we zelf gaan rondtrekken. We waren van plan om naar een dorpje te lopen, maar die hebben we niet kunnen vinden. Wel hadden we onderweg een prachtig uitzicht over de gigantische rijsvelden. Toen we op een klein pad terecht kwamen en er ineens een dikke waterbuffel met puntige hoorns midden in ons pad stond zijn we maar weer omgekeerd. Weer terug in het dal en een beetje teleurgesteld omdat we nog geen dorpje waren tegen gekomen liepen we bij toeval op de route naar een ander dorpje. Na 5 km naar beneden lopen kwamen we terecht bij een prachtige waterval. Na een hele fotosessie mochten we het hele stuk weer omhoog klimmen. Na een hele dag buiten in de kou te hebben gelopen, is er niks lekkerder dan ' s avonds een warme douche te nemen en in een heerlijk verwarmde kamer te gaan slapen. Deze luxe kennen ze niet in het hotel waar wij verbleven. Het was er niet normaal zo koud met een douche die 5 min warm bleef. In de restaurants en bars was het niet veel warmer. Als je geluk had was er een restaurant met open haard, maar kachels vind je hier in Sapa niet.