Taxi's zijn stom! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jos Goor - WaarBenJij.nu Taxi's zijn stom! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jos Goor - WaarBenJij.nu

Taxi's zijn stom!

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Jos

23 Januari 2015 | Thailand, Bangkok

Deze keer wilde we een hotel in een andere wijk om iets anders van Bangkok te zien. Maar de prijzen van de hotels in Sukhumvit waren stukken hoger dan in Khao San Road en nadat we 2 veels te dure drankjes op een terras hadden afgerekend was de beslissing genomen. We nemen de taxi naar Khao San Road. Taxi's waren er genoeg te krijgen maar ze wilde geen van allen op de taximeter rijden(wat echt heel raar is als er taximeter op je auto staat). Toen we er eindelijk 1 hadden gevonden en we al in de taxi zaten begon de taxichauffeur te zeiken dat het druk was en dat hij voor meer geld ergens anders heen wilde brengen. Snel de taxi weer uit en daar sta je dan weer op straat met al onze baggage! Het heeft denk ik weer een half uur geduurd voordat we een taxi hadden. Maar deze taxi reed wel op de meter en dat scheelt wel het 3 dubbelen vergeleken met vooraf afgesproken bedragen. We vonden snel een hotel met een zwembad! Bij het inchecken vertelde de vrouw achter de balie dat er 's avonds veel lawaai is, dus toen we voor 2 nachten gingen boeken werden gewaarschuwd dat we geen geld terug krijgen als we de muziek te hard vonden gaan. Ik was behoorlijk moe geworden van dat heen en weer reizen en wat ga je dan doen? Shoppen natuurlijk:p Een taxichauffeur die op de meter wilde rijden, wij weer helemaal blij. Zijn we 3 minuten aan het rijden wil de chauffeur meer geld en de hele weg zat hij te zeuren. Bij het afrekenen hadden we geen gepast geld en hij natuurlijk geen wisselgeld. Prima, zei Jos dan ga ik bij die winkel wisselen. Met pijn en moeten kreeg Jos het geld eerlijk overgestokken. Wat een hondenlullen die chauffeurs. Maar we waren het al snel weer vergeten toen we het grote winkelcentrum (MBK) zagen. Er word vanalles verkocht Iphones, cameras, kleding enz. Alleen hadden we sterk het gevoel dat het namaak was dus hebben we lekker gegeten op de bovenste verdieping voor weinig geld. 's avonds de film Dumber en Dumber 3 gekeken in een prachtige grote bioscoop waar maar 10 mensen zaten. Het nalachen van de film was weer snel klaar toen we weer een taxichauffeur hadden die zijn afspraak niet nakwam en we weer op straat stonden. Gelukkig hadden we dit keer snel een taxi die op meter reed en konden we gaan slapen. Ja, de muziek was inderdaad goed te horen maar we waren zo moe dat we daar snel doorheen sliepen.