Sydney verkennen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jos Goor - WaarBenJij.nu Sydney verkennen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jos Goor - WaarBenJij.nu

Sydney verkennen

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

29 Januari 2015 | Australië, Sydney

Vroeg uit de veren want we gaan Sydney verkennen. Eerst zijn we naar de botanical garden gegaan, hier staan prachtige bomen en bloemen. Ook zie je hier veel mooie vogels waaronder een Kakatoe. Daarna zijn we naar een mooi uitkijkpunt gelopen waar je prachtig uitzicht hebt over Sydney met de Harbour Bridge, de Skyline en natuurlijk het Opera House. We hebben ook over de Harbour Bridge gelopen, ook daar weer prachtig uitzicht. In de middag zijn we nog even wezen shoppen maar niks gekocht en zijn we nog even bij een museum geweest waar nog even werd verteld dat Australië vroeger Nieuw-Holland heette. 's avonds hebben we in de buurt van ons hostel wat gegeten. In merk dat de wijk Kings Cross een beetje de "red light district" is van Sydney. Er zijn hier veel paaldansverenigingen en casino's. Wat me ook opvalt is dat er hier sommige backpackers bedelen voor geld, bizar om dat te zien! Ook zie ik backpackers die misschien niet bedelen maar er wel uitzien als een zwerver of echt heeeeeeelemaal aan de drugs zitten. Een vrouw in de BH, helemaal van de kaart en een beetje dansend op de straat (er is geen muziek en gewoon in de ochtend) of een gozer in de Mc Donalds die minuten lang zijn burger probeert recht te leggen. De mensen die ook in ons hostel verblijven zien er ook niet allemaal even gezond uit. Een paar zwervers, twee van rond de 50 (wat doe jij hier ?), een Bin Laden look a like die de hele dag acher een PC zit en een paar "normaal" uitziende mensen. Toch kijkt die laatste groep je heel verbaasd aan als je " goedemorgen" zegt... Alsof je net in de hoek van de kamer hebt gepoept.