Roadtrip Aussie gaat beginnen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jos Goor - WaarBenJij.nu Roadtrip Aussie gaat beginnen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jos Goor - WaarBenJij.nu

Roadtrip Aussie gaat beginnen

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Jos

31 Januari 2015 | Australië, Sydney

Vol verwachting klopt ons hart.. Vandaag gaan we de camper ophalen. Nog 1 keer met onze grote backpacktassen in de bus en al vrij snel waren we bij onze afhaalpunt. Daar stond hij dan onze prachige witte camper. Na een snelle check en uitleg van een typische "No Worries" Australische man kon onze reis echt beginnen. Eerst naar een grote supermakt om spullen in te slaan. We liepen gelijk al tegen een klein probleempje aan, onze camper is 2,4 meter hoog dus past niet in de parkeergarage. Gelukkig konden we iets verderop de camper buiten kwijt. De prijzen in deze "Coles" supermarkt vallen ons heel erg mee. Het is ongeveer hetzelfde als in Nederland. Het was ondertussen al aardig laat geworden en het wordt afgeraden om 's avonds te gaan rijden. Niet alleen omdat het donker wordt, ook omdat de kangoeroes 's avonds actief worden en je er snel 1 op de moterkap hebt zitten (goed om te weten voor het geval we er deze week nog geen 1 gespot hebben:p). Onze camper heeft een klein tankje water (geen drinkwater) en we hebben een gasfornuis. Een knus klein huisje op wielen. We hebben dus geen douche en wc, die gebruiken we op de kampeerplekken. Op de eerste camping in het plaatsje Camden is alles top voor elkaar. Om binnen ons budget te blijven moeten we voor de volgende dagen wel goedkopere kampeerplekken gaan zoeken. Benieuwd hoe dat zal gaan.