The Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Jos Goor - WaarBenJij.nu The Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Jos Goor - WaarBenJij.nu

The Blue Mountains

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Jos

01 Februari 2015 | Australië, Katoomba

Vandaag zijn we met een toeristische route naar de Blue Mountains gereden. Ik blijf het altijd mooi vinden die prachtische uitzichten over het dal. 's Middags hebben we onze stoeltjes voor de camper gezet en zijn lekker gaan lunchen. Heerlijk die vrijheid. Na een paar nuttige tips van een bejaardstel die ook lekker aan het toeren waren zijn we weer verder gegaan. Al snel kwamen we bij het 3 Sisters punt. Een prachtig uitzicht over de Blue Mountains. Je kunt vanaf dit punt heel veel verschillende routes wandelen. Wij zijn ook begonnen aan een route langs de bergen naar beneden. Toen we bijna beneden waren begon het te regenen. Toen we ook omweer hoorde vroeg ik aan een zwaarhijgende stel of het nog ver naar beneden was. Het was niet zo ver meer maar door de mist was er niks te zien. Snel weer naar boven dus voordat we helemaal doorweekt waren. Dat snel viel behoorlijk tegen, nu snapte ik waarom iedereen zo hijgte het was nog een aardige klim. Gelukkig waren we net op tijd boven voordat de bui met hagel echt los barste. Jos kwam op het goede idee om onze camper alvast op tehalen. Het regende niet zo hard meer en ik kon dan zorgen dat de tas droog bleef. (die zware taak ging mij goed af) Helaas voor Jos ging het heel hard regenen en kwam hij doorweekt in de camper aanrijden. Ik zeg maar "Alles voor het team". 's Avonds hebben we op een soort parkeerplaats geslapen. Het kramperen is nu echt begonnen.