Surfdude & surfbabe - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jos Goor - WaarBenJij.nu Surfdude & surfbabe - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jos Goor - WaarBenJij.nu

Surfdude & surfbabe

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Jos

06 Februari 2015 | Australië, Byron Bay

Iets wat ik al lange tijd graag wilde leren is surfen!! Vandaag gaat het dan eindelijk gebeuren en waar kan je beter beginnen dan in Australië. De Black Dog leek ons een goede surfschool en dat ze garandeerde de eerste les op het bord kunnen staan (of anders een extra gratis les)klonk helemaal super. We hadden geluk want onze groep bestond maar uit 3 personen. Na een korte uitleg over veiligheid en hoe je het beste op het bord kunt staan gingen we het water in. Bij de eerste poging stond ik op het bord. Ik knalde er netzo hard weer van af omdat met mijn bord de verkeerde kant op stond. We hebben totaal 3 uur lang in het water geprobeerd te surfen en we hebben al op aardig wat golfen kunnen surfen. Wij vinden het echt helemaal super en met alle goede tips die de surfdude ons geleerd heeft kunnen we van deze week zelf verder gaan oefenen. 's Middags zijn we nog 3 uur lang gaan lopen naar het lighthouse. Een prachtige route langs de zee en door een stuk bos. Daar zijn we ook nog een wallaby tegen gekomen!