Orkaaaaan!!!!! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Jos Goor - WaarBenJij.nu Orkaaaaan!!!!! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Jos Goor - WaarBenJij.nu

Orkaaaaan!!!!!

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

18 Februari 2015 | Australië, Airlie Beach

We zijn vandaag om half 6 vertrokken om richting het plaatsje Rockhamton te rijden. De hele rit zou naar verwachting ongeveer 4 uur duren. Na 2 uur maakte wij even een kleine tussenstop.. Ik was redelijk moe dus ik tikte even 2 red bull achterover. Dat scheelt weer, ik was weer topfit! We deden de radio maar eens aan en wilde weer vertrekken totdat we opeens op de radio hoorde dat er mogelijk een orkaan richting Queensland komt!!! WAT?!?! Een orkaan?! Het weerbericht afgeluiserd en nog even op internet gekeken. Morgen tegen de middag komt er waarschijnlijk een orkaan recht op Gladstone af en raast dan verder door richting Noosa, Brisbane en Gold Coast. We stonden nu stil op een paar kilometer van Gladstone.... Maar snel verder rijden nu het alleen nog maar harde regen is. Toen we in Rockhamton aankwamen hebben we even benzine getankt en startte onze camper niet meer ! Heel vreemd, na 10 min deed hij het ineens weer. We hoorde ook op de radio dat de orkaan mogelijk ook op Rockhamton afkomt. Omdat we dat risico niet wilde lopen hebben we besloten om nog zo'n 550 km verder naar het noorden te rijden, naar Airlie beach. Deze rit zouden wij eigenlijk morgen maken maar door de weersomstandigheden hebben we dus anders besloten. Uiteindelijk kwamen we om half 7 aan op een caravan park, ongeveer 5 min voor zonsondergang.