WOW!!! AWESOME!!!! WICKED!!! - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Jos Goor - WaarBenJij.nu WOW!!! AWESOME!!!! WICKED!!! - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Jos Goor - WaarBenJij.nu

WOW!!! AWESOME!!!! WICKED!!!

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

25 Februari 2015 | Australië, Port Douglas

Het Great Barrier Reef, het grootste koraalrif ter wereld! Ik heb hier lang naar uitgekeken en ondanks dat de boottrips hier vrij duur zijn "moest" ik hier duiken nu ik in Australië ben. Lisette heeft ook besloten om nog een keer te duiken. De laatste keer, in Aruba, kreeg ze na het duiken oorontsteking maar ondanks deze vervelende (eerste) duikervaring wilde zij de kans om in het Great Barrier Reef te duiken niet laten schieten. Rond kwart voor 9 vertrok de boot naar het reef en kregen we in de tussentijd instructies. Daar aangekomen begon mijn eerste duik.... Gaaf! Heel veel mooi koraal! Veel mooie tropische vissen! Alle kleuren kwamen voorbij, echt een topduik! Toen ik weer op de boot kwam vertrokken we vrij snel naar de tweede duik/snorkelspot. De eerste duik was gaaf maar de tweede was HEEL gaaf! Wauw, het koraal was wederom zo mooi, zo gezond zag het eruit en de kleuren. Er was zacht, hard, geel, blauw, rood, groen koraal! Ik had ook nog het geluk dat ik 2 schildpadden en 2 haaien tegenkwam. AWESOME!!! Omdat ik aardig op dreef was heb ik ook maar een 3de duik gedaan. Daar heb ik geen moment spijt van want die spot was echt legendarisch!! Bij mijn 2de duik zag ik schildpadden en haaien (die ik tot dan toe nog nooit had gezien) maar mijn 3de duik was mischien wel de mooiste. Hier was het koraal nóg mooier (en dat terwijl je denkt dat het niet mooier kan)! Nog meer zacht koraal, veel nemo's, barracuda's, miljoenen glass fish en een hele bijzondere kwal. Echt mega mooi!! De kwal was geel met mooie tentakels met prachtig paarse uiteinde. Onze masterdiver had honderden duiken op zijn naam staan maar had deze kwal nog nooit gezien! WOW!! AWESOME!! Het was echt het allermooiste en grootste aquarium! Moe en voldaan zijn we met de boot weer terug naar Port Douglas gegaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 18369

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 07 April 2015

Onze droomreis (4 mnd)

31 Augustus 2014 - 19 September 2014

Zuid Afrika & Namibië

Landen bezocht: