Deel 2: WOW!!! AWESOME!!!! WICKED!!! - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Jos Goor - WaarBenJij.nu Deel 2: WOW!!! AWESOME!!!! WICKED!!! - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Jos Goor - WaarBenJij.nu

Deel 2: WOW!!! AWESOME!!!! WICKED!!!

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Jos

26 Februari 2015 | Australië, Port Douglas

Gisteren was voor mij weer een hoogtepunt van onze reis. Na mijn duik van 5 jaar geleden dacht ik niet dat ik nog eens de sprong in het diepe zou maken. Maar nu ik zo dichtbij het great barrier reef was moest ik het gewoon ook met eigen ogen zien. Op de boot kreeg ik een korte maar krachtige uitleg. We werden in groepjes van vier verdeeld en moesten 3 dingen kunnen voordat ik mee naar beneden ging. Lucht uit mijn vest laten lopen dat ging goed. Ten 2e je masker watervrij maken. Onderwater kan je niet meer met elkaar praten dus toen de duikinstructeur zijn masker vol met water liet lopen deed ik gelijk mee.. In al mijn enthousiasme goot mijn bril helemaal vol, inclusief mijn neus en kwam ik proestend boven water. Boven water vertelde hij dat ik moest wachten op zijn tekenen. Oeps.. Daarna ging het goed en toen ik als 3e nog mijn zuursof in en uit mijn mond deed mocht ik mee verder naar beneden. Ik heb echt een fantastische duik gehad. We kwamen langs een grote rog, een barracuda en Nemo zwom tussen het koraal. Bijzonder was de grote schelp waar we naast mochten zitten en die open en dichtklapte. Zo bleef ik maar om mij heen kijken de meest kleurrijke vissen en koraal. Na mijn duik ben ik nog bij 2 spots wezen snorkelen. Het water was zo helder waardoor ik heel diep kon kijken. Bij mijn laatste snorkelspot ben ik met een gids mee gezwommen die tijdens het snorkelen dingen vertelde en 2x een grote zeerups van de bodem opdook voor ons. De 2e rups spoot allemaal spul uit zijn lichaam toen die werd opgepakt. Wat was een apart gezicht, en het was gevaarlijk om aan te raken.

Vanavond is alweer de laatste nacht in de camper. De tijd vliegt hier voorbij. Vanochtend alles geregeld voor hawaï en de rest van de middag verkoeling gezocht in het zwembad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 18376

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 07 April 2015

Onze droomreis (4 mnd)

31 Augustus 2014 - 19 September 2014

Zuid Afrika & Namibië

Landen bezocht: