Walvissen! - Reisverslag uit Lahaina, Verenigde Staten van Jos Goor - WaarBenJij.nu Walvissen! - Reisverslag uit Lahaina, Verenigde Staten van Jos Goor - WaarBenJij.nu

Walvissen!

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

03 Maart 2015 | Verenigde Staten, Lahaina

Vanochtend zijn we eerst naar een strand gegaan met nog een mooie snorkelspot. Ik ben als eerst het water in gegaan om het water te verkennen. Ik kwam mooi koraal en leuke tropische vissen tegen. Wij zijn net bij het great barrier reef geweest en hebben gisteren een reuze schildpad gezien dus deze snorkelspot was mooi maar niet bijzonder. In de middag zijn we weer naar Lahaina gegaan om met een boot de zee op te gaan. Met deze boot gingen wij op zoek naar walvissen. Al heel snel kwamen we Hawaiiaanse dolfijnen tegen! En niet veel later zwommen er verschillende walvissen voor ons, naast ons en zelfs onder ons. Sommige walvissen vonden het ook leuk om hoog te springen! Een fantastisch gezicht om deze prachtige beesten van zo dichtbij te zien! 's avonds hebben we nog vieze vette BBQ kip en Teriyaki beef gegeten, geserveerd met mayonaise en een beetje pastasalade. Later op de avond zijn we naar naar een Hula dansshow geweest. Hula is een typisch hawaiiaanse dans. Het is een vrij eenvoudige dans maar erg vermakelijk om te zien, vooral toen een klein meisje meedeed aan de uitvoering.