Veel mist op de vulkaan Halaekala - Reisverslag uit Maui, Verenigde Staten van Jos Goor - WaarBenJij.nu Veel mist op de vulkaan Halaekala - Reisverslag uit Maui, Verenigde Staten van Jos Goor - WaarBenJij.nu

Veel mist op de vulkaan Halaekala

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

06 Maart 2015 | Verenigde Staten, Maui

We zijn vannacht om half 3 opgestaan om naar de Halaekala vulkaan te rijden. De zonsopkomst op de vulkaan schijnt namelijk erg mooi te zijn. Vol goede moed zijn we richting de vulkaan gereden... Het weer moest goed zijn maar het kan ook in een keer omslaan. Toen we de top naderde zagen we veel dichte mist en veel miezerregen. We voelde het al.... De zichtbaarheid zal weleens heel slecht kunnen zijn. Twee uur voor zonsopkomst zaten in de auto te wachten met de verwarming aan want het is op 3 km hoogte erg koud. Rond half 7 werd het steeds lichter maar geen zon te zien en maar een klein stukje krater. De dichte mist ging niet weg en hebben we dus niet veel gezien bovenop die vulkaan. Toen we naar beneden reden werd het vanaf 2km hoogte steeds beter weer... Geen mist en zelfs een lekker zonnetje. We hadden daardoor nog wel mooi uitzicht over heel Maui. 's ochtends hebben we onze gebroken nacht nog even ingehaald en in de middag hebben we nog lekker op het strand gelegen. Tegen de avond hebben we lekker gegeten in Lahaina en telde we tijdens het rijden en rond Lahaina zo'n 5 verschillende regenbogen!!