A date that which will live in infamy - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Jos Goor - WaarBenJij.nu A date that which will live in infamy - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Jos Goor - WaarBenJij.nu

A date that which will live in infamy

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

11 Maart 2015 | Verenigde Staten, Waikīkī

Het tropische eiland Oahu was bijna 75 jaar geleden de haven met de grootste en meeste oorlogsschepen van de VS. Totdat de Japanners de VS in de vroege ochtend van 7 december 1941 aanviel. Pas na deze aanval waren de Amerikanen direct onderdeel van de Tweede Wereldoorlog. Vandaag de dag is er een museum, replica's van schepen en vliegtuigen en ligt het wrakschip van de USS Arizona nog in de haven. De USS Arizone zonk na 9 minuten waarbij er ruim 1000 doden vielen. Vanuit een memorial centre kun je het schip (deels) zien liggen. We moesten nog wel 3,5 uur wachten totdat we (eindelijk) met de boot naar het memorial centre konden gaan. Een uurtje van de wachttijd konden we ons vermaken in het museum waar we meer te weten kwamen over het "hoe" en "waarom". Pearl Harbor was wel interessant alleen de lange wachttijd maakt het iets minder leuk. 's avonds een stukje vlees gegeten en Lisette kreeg een bord uien met een paar garnalen.