BANGkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jos Goor - WaarBenJij.nu BANGkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jos Goor - WaarBenJij.nu

BANGkok

Door: Jos

04 December 2014 | Thailand, Bangkok

Dag 1 t/m 3 Bangkok

Na een emotioneel afscheid begon onze wereldreis op 30 november 2014. Erg leuk dat Pascal en Isolde ons ook even kwamen uitzwaaien. Na een vliegreis van in totaal 13 uur kwamen we aan op het vliegveld van Bangkok. Vervolgens hebben we een trein en taxi gepakt waarbij een taxi deelde met een Deense jongen die ons al een paar tips voor Thailand gaf. Toen kwamen we aan bij Khoa San Road, DE backbackersstraat van Bangkok. Het is druk, ruikt naar eten en heel veel Thaise verkopers die je allemaal rotzooi wil verkopen. Al vrij snel vonden we ons hotel voor de komende 2 dagen, dachten we. We stonden bij Four Sons Inn maar het schijnt dat je in de buurt (paar straten verder) ook Four Sons Place en Four Sons Village hebt. Wij hadden Place... Een Frans stel zag ons zoeken en bracht ons naar ons hotel. Zij sliepen ook bij Four Sons Place en stonden gisteren, net als ons te zoeken waar ze nou precies moesten zijn. S avonds nog lekker gegeten en veel gedronken en raakte we aan de praat met een Nederlands stel.

De tweede dag in Bangkok zijn we een stuk gaan lopen naar de Grand Palace en maken vrij snel kennis met alle oplichtingspraktijken. Zo zijn er veel vriendelijke Thaise vreemdelingen die ons wisten te vertellen dat het Grand Palace dicht is en dat we beter ergens anders heen kunnen gaan. Ik had hier van te voren al over gelezen dus ik wist dat dit onzin was. De oplichters proberen je voornamelijk naar Gems Shop te sturen en krijgen daar fee voor. Verstandig als we waren zijn we naar Grand Palace gegaan. Eeuwenoude tempels en het oude paleis van de koning. Werkelijk prachtig, die gebouwen met mozaiek, mooie kleuren en beelden van boeddha. Daarna zijn we weer teruggegaan naar Khoa san Road waar verschillende TukTuks voor heel weinig geld ons overal wilde heenbrengen. Ook niet doen, opnieuw die Gems stores. Aan het eind van de middag hebben we urenlang lekker gedronken en 4 op een rij gespeeld. We hebben ook nog voor morgen een lange treinreis geboekt naar Ko Samui. Een reis van in totaal 14 uur met de nachttrein en boot. We hebben een bed dus dat wordt (hoop ik) lekker slapen.

Dag 3, Bangkok

Vandaag weer veel gelopen. Eerst naar Wat Pho, verschillende tempels met veel Boeddha beelden waarvan reusachtige boeddha. Ook waren de gebouwen aan de buitenkant prachtig! Prachtig kleuren, vormen en beelden. De foto's zeggen alles. Daarna doorgelopen naar Wat Arun. Een tempel die, hoe kan het ook anders, is toegewijd aan Boeddha. Na een paar hele steile trappen kijk je uit over de stad Bangkok. Erg mooi. Daarna liepen we weer terug richting Khai San Road omdat we om 5 uur de trein moeten pakken. Onderweg kwamen we nog langs een lokale markt waar weer van alles te koop was. Zelfs levende vissen en schildpadden om op te eten. We waren gelukkig op tijd terug voor de trein. De trein is NIET te vergelijken met de mooie NS of Connexion treinen. Wat een baggerzooi en een pislucht. Dat laatste werd gelukkig later een beetje verholpen. De bedjes waren niet al te groot magoed, je bent backpacker of je bent het niet. Uiteindelijk heeft het ook wel wat...

• 05 December 2014 - 13:08

Hanny Van Snippenberg:

Hi Jos en Lisette
    Wat een super leuk reisverslag en ik ben
    Nu alweer Benieuwd naar jullie volgende verhaal