Haat en liefde ligt dichtbij elkaar - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Jos Goor - WaarBenJij.nu Haat en liefde ligt dichtbij elkaar - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Jos Goor - WaarBenJij.nu

Haat en liefde ligt dichtbij elkaar

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Jos

14 Januari 2015 | Vietnam, Sa Pá

Nadat we heerlijk gegeten hadden van de pannenkoeken met bananen en honing, begonnen we met onze blije gids aan onze laatste trekking. Onderweg vroeg ik aan Mau of zij vroeger naar de Love Market was geweest. Ja, vertelde ze blij. Op hun 13de gaan de jongens en meisjes er heen en dan gaan ze daten. Op 14 t/m 16 jarige leeftijd trouwen hier de meeste vrouwen/meisjes al. Toen ik vroeg of ze haar man daar ook ontmoet had vertelde ze: Nee, ik kende hem al want het is mijn neef maar ik haatte hem eerst. Ze kon er zelf ook om lachen. Daarna kwam ze met de uitspraak: als je iemand niet leuk vindt, duurt je leven ook langer. Tja, als iets niet leuk is duurt het leven langer. Haha een langer leven dus (ik zal het onthouden als ik weer op mijn werk zit) Maar ondertussen vond ze hem zelfs knap en aardig ook. Na de lunch werden we weer opgehaald met de bus terug naar ons koude hotel. We hebben een scooter gehuurd en zijn naar de Silver waterval gegaan. 's Avonds hadden we een restaurant gevonden met een grote open haard en hebben we rode wijn gedronken om de koude nacht door te komen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 18490

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 07 April 2015

Onze droomreis (4 mnd)

31 Augustus 2014 - 19 September 2014

Zuid Afrika & Namibië

Landen bezocht: